Este îngrijirea virtuală un remediu pentru sistemul de sănătate bolnav al Canadei?

Lesley Campbell părăsește departamentul de urgență de la spitalul Michael Garron din estul Toronto, ținându-și brațul drept.

„Am căzut de pe bicicletă”, a spus ea, uitându-se la gipsul alb. “Accidentele se întâmplă.”

Ea a spus că pentru unele afecțiuni, precum un os rupt, trebuie să mergi la spital, dar pentru alte lucruri mai puțin grave ar trebui să existe o alternativă.

„O mulțime de alte lucruri, cum ar fi o vânătaie minoră sau orice altceva sau o entorsă, ar fi fost frumos să mă întreb ce trebuie să fac în continuare?” spuse Campbell. Pentru un copil cu febră, de exemplu, „Aș putea apela cu ușurință pentru un sfat pe loc. Medicii le pot vedea pe video și ar fi grozav să nu trebuiască să vină în oraș.”

„Îți economisește timp, îți economisește energie și cu siguranță economisește gaz”, a spus Zahir Mohammed, care părăsea și spitalul Michael Garron. Dar, deși poate fi convenabil, el a spus că nu este un fan al îngrijirii virtuale. În schimb, a spus Mohammed, el ar prefera să-și vadă medicul în persoană, astfel încât să își poată explica mai bine simptomele și să pună întrebări.

„Uneori, mulțumită virtualului, nu este doar exprimabil, așa că… există o șansă mai mare de a fi diagnosticat greșit”.

Îngrijirea virtuală este, în general, definită ca furnizarea de servicii de îngrijire a sănătății prin mijloace electronice, cum ar fi telemedicina, consultații video online și monitorizare de la distanță. În timpul pandemiei de COVID-19, consultarea unui medic prin videoconferință sau telefon s-a dovedit a fi o modalitate convenabilă de acces la îngrijire.

Pandemia a dus la creșterea îngrijirii virtuale

Multe provincii din Canada au apelat la îngrijirea virtuală pentru a reduce presiunea asupra sistemelor lor de sănătate suprasolicitate. Spitalele au reușit să distragă pacienții din camerele de urgență aglomerate și a fost folosit pentru a face față problemelor cauzate de lipsa la nivel național de lucrători din domeniul sănătății și listele lungi de așteptare pentru medicii de familie.

Dar, în ciuda utilizării în creștere a îngrijirii virtuale în timpul pandemiei, există acum o respingere din partea Ontario, cea mai populată provincie a națiunii, și a asociației sale de medici.

Chiar înainte de pandemie, mai multe platforme ofereau programări medicale virtuale, inclusiv Telus Health, Maple, Babylon, Tia Health și Rocket Doctor. Unele platforme percep planuri de sănătate provinciale, în timp ce altele percep taxe de utilizator.

Dr. William Cherniak este un medic de urgență în Markham, Ontario și fondator al Rocket Doctor, una dintre multele platforme care oferă programări medicale virtuale. El spune că aceste servicii oferă o mai mare accesibilitate pacienților din mediul rural, precum și celor care nu își găsesc un medic de familie. (Philip Lee-Shanok/CBC)

Cu restricțiile legate de COVID-19 și spitalele și clinicile supraaglomerate, dr. William Cherniak – un medic de urgență din Markham, Ont., la nord de Toronto și fondatorul Rocket Doctor – a spus că există o oportunitate.

„Îngrijirea virtuală nu a fost doar ceva pe care am tolerat-o în timpul pandemiei, deoarece a umplut golul în care medicii nu puteau vedea pacienții în persoană, ci mai degrabă era ceva care lipsea în Canada de mulți ani, deoarece nu făcea parte din finanțare publică și abia începem să-i înțelegem potențialul”, a spus el.

Compania de îngrijire virtuală Cherniak s-a asociat cu Georgian Bay General Hospital din Midland, Ontario, pentru a testa un nou serviciu care oferă pacienților o alternativă la camera de urgență.

Majoritatea persoanelor care merg la camera de urgență au boli minore sau răni care ar putea fi tratate virtual, a spus el, părăsind departamentul de urgență pentru cei cu boli sau răni mai grave.

„Avem o criză uriașă a sistemului de asistență medicală, cu medici arși care nu doresc să practice medicina, pacienți care își pierd medicii de familie și avem medici care doresc să vadă pacienții virtual și sunt dispuși să facă acest lucru”.

Dar în Ontario, a spus Cherniak, o schimbare de politică a însemnat că mai puțini medici sunt interesați să se înscrie pentru a oferi astfel de servicii.

Îngrijirea virtuală a revenit în Ontario

La 1 decembrie, a intrat în vigoare un nou acord de servicii medicale între Ministerul Sănătății din provincie și Asociația Medicală din Ontario (OMA), cu un nou cadru pentru finanțarea îngrijirii virtuale. În timp ce noua Schedule of Benefits for Physician Services a făcut permanente codurile temporare de facturare a îngrijirii virtuale, noua structură a taxelor, tarifele și parametrii de plată pentru Programul de îngrijire virtuală din Ontario au noi limite cu privire la ceea ce va fi „OHIP – planul de asigurări de sănătate publică al provinciei”. acoperi.

Sylvia Jones, ministrul Sănătății din Ontario, a declarat că, odată cu sfârșitul celei mai grave din pandemii, nevoia de îngrijire virtuală nu este la fel de urgentă.

„Trebuie să aducem pacienții în fața medicilor lor mai regulat”, a spus Jones reporterilor luna trecută. „Avem nevoie de medici de familie care să vadă pacientii în persoană. Când acel părinte este îngrijorat, când acel îngrijitor are întrebări, primul loc la care trebuie să poată merge și să aibă acces este medicul primar.

Dr. Rose Zacharias, președintele Asociației Medicale din Ontario, este de acord că îngrijirea virtuală nu este menită să înlocuiască îngrijirea în persoană.

Dr. Rose Zacharias este președintele Asociației Medicale din Ontario.  Ea spune că aproximativ 1 milion de ontarieni nu au un medic de familie, ceea ce le face mai greu să navigheze în sistem, mai ales în aceste vremuri.
Dr. Rose Zacharias, președintele Asociației Medicale din Ontario, spune că, în loc să acorde prioritate îngrijirii virtuale, provincia trebuie să acorde de urgență mai mulți medici, astfel încât mai mulți oameni să poată primi îngrijire personală. (Jennifer La Grassa/CBC)

„Acum am făcut un pas înapoi, ne-am uitat la modul în care putem profita la maximum de îngrijirea virtuală și, de asemenea, să acordăm prioritate relației pacient-medic”, a spus ea. „Nu avem suficienți medici pentru ca toată lumea să aibă acea relație și, prin urmare, este urgent să permitem mai multor medici, să includă mai mulți medici în acest sistem pentru a capta acei pacienți în cadrul acelei relații de îngrijire”.

Dar Cherniak a spus că noul acord dintre Ministerul Sănătății din Ontario și OMA va amenința multe modele de afaceri de îngrijire virtuală, deoarece medicii care efectuează vizite virtuale – acolo unde nu există o relație existentă între medic și pacient – vor primi doar o taxă fixă ​​de 20 de dolari. Medicii care au văzut un pacient în persoană o dată în ultimele 24 de luni vor primi aceleași taxe pentru îngrijirea virtuală ca și îngrijirea în persoană, dar nu și cei care fac vizite „o singură dată”.

„Așa că ei spun: „Hei, de fapt, vom reduce taxele la jumătate, în ciuda tuturor provocărilor pe care le întâmpinați în lupta împotriva acestei pandemii”, și asta este cu adevărat regretabil, deoarece mulți pacienți vor pierde accesul. grijă”, a spus Cherniak.

Dar unii medici văd schimbarea de facturare ca un stimulent pentru a efectua îngrijiri de urmărire în comunitate.

Dr. Kyle Vojdani este șeful secției de urgență a Spitalului Michael Garron, care oferă îngrijiri virtuale pentru afecțiuni minore, ajutând o duzină de pacienți pe zi.

„A primi o vizită virtuală de la un medic dintr-o altă provincie sau poate… la sute de mile de acasă, încercarea de a coordona managementul de urmărire pentru tine este dificil, dacă nu imposibil”, a declarat el.

Studiile diferă cu privire la beneficiile îngrijirii virtuale

OMA a citat recent un raport care leagă îngrijirea virtuală cu o presiune suplimentară asupra sistemului de sănătate copleșit. Raportul spune că lipsa de continuitate a îngrijirii după vizitele virtuale a dus la pacienții să ajungă la camera de urgență.

Dar Cherniak de la Rocket Doctor citează un alt studiu care a constatat că 94% dintre pacienții care au folosit îngrijire virtuală în loc să meargă la camera de urgență și-au evaluat experiența generală de îngrijire virtuală cu 8 din 10 sau mai mult. Peste 80% au spus că au primit răspunsuri la toate întrebările legate de problemele lor de sănătate și au crezut că sunt capabili să gestioneze problema.

Oamenii stau pe scaune într-o sală de așteptare a spitalului.
Oamenii așteaptă tratament în camera de urgență a spitalului Sainte-Justine din Montreal, în ianuarie 2020. Îngrijirea virtuală a permis spitalelor să distragă pacienții din camerele de urgență aglomerate și a fost folosită pentru a face față problemelor cauzate de lipsa de asistență medicală națională. asistenți sociali și liste lungi de așteptare pentru medicii de familie. (Ryan Remiorz/The Canadian Press)

Un alt sondaj realizat de Institutul Angus Reid a constatat că jumătate dintre canadieni nu pot găsi un medic sau nu pot obține o programare în timp util cu cel pe care îl au. De asemenea, a arătat că o treime dintre canadieni (32%) spun că interacționează cu medicul de familie în primul rând prin telefon sau apel video. Și dintre canadienii care își văd medicul de familie în primul rând prin telefon sau internet, 65% spun că sunt de acord cu aranjamentul.

Cherniak a spus că, spre deosebire de Ontario, provinciile din vestul Canadei au fost mai primitoare cu furnizorii de îngrijire virtuală, deoarece își dau seama că oamenii care trăiesc în zone rurale îndepărtate au nevoie de acces la îngrijire în timp util atunci când nu pot intra în cabinetul unui medic.

„Vreau să spun, BC și Alberta au dublat într-adevăr îngrijirea virtuală, știi, așa cum guvernul Alberta a oferit paritatea serviciilor în persoană și virtuale”, a spus Cherniak, care vede potențialul de a-i ajuta pe cei care au dificultăți în a găsi un medic de familie. în special în zonele îndepărtate sau cei care au probleme de mobilitate care îngreunează călătoria la o unitate medicală.

Newfoundland și Labrador au solicitat recent cereri de propuneri pentru a oferi servicii virtuale de îngrijire a sănătății în fața închiderii camerelor de urgență din provincie. El intenționează, de asemenea, să exploreze opțiuni pentru extinderea îngrijirii virtuale la persoanele fără medic de familie.

CEAZĂ | Manitoba va primi un nou serviciu virtual de îngrijire de urgență în 2023:

Noul serviciu virtual de îngrijire urgentă în Manitoba, în primăvara anului 2023

Serviciul a fost anunțat inițial ca parte a planului de 200 de milioane de dolari al guvernului provincial de a păstra, instrui și recruta mai mult de 2.000 de lucrători din domeniul sănătății. VECTRS este un serviciu centralizat de îngrijire de urgență care va oferi consiliere clinică și transportul pacienților personalului medical.

„Într-o lume ideală, da, toată lumea ar avea la dispoziție un medic de familie într-o combinație de practică virtuală și în persoană. Și ai putea ajunge la acel medic de familie în câteva zile sau în aceeași zi, dar asta nu este lumea în care trăim”, a spus Cherniak.

El estimează că cei 20 până la 25 de medici care s-au înscris pentru a oferi servicii prin intermediul platformei sale vedeau până la 600 de pacienți pe zi, dar rămâne un singur medic, care vede 20 sau mai puțini pacienți pe zi.

Add Comment